Aanmelden kleuters

Wat fijn dat u uw kind(eren) wilt aanmelden op onze school! Hieronder leest u hoe het werkt.

Aanmelden tot vier jaar

Wil u een kind aanmelden dat nog geen vier jaar oud is? Dan doet u dat eerst via het voorkeursformulier van gemeente Amsterdam. Dit formulier ontvangt u automatisch per post rond de derde verjaardag van het kind. Het formulier levert u in bij de school van de eerste keuze. Meer uitleg hierover vindt u hier of lees de brochure nog rustig na.

Registreren voor de basisschool

Rond de derde verjaardag van uw kind ontvangt u van de gemeente Amsterdam het voorkeursformulier voor de basisschool en een brochure met uitleg over het toelatingsbeleid (begin november 2023). Mocht u het formulier kwijt zijn, dan kunt u dit hier downloaden. U meldt uw kind aan door het formulier in te leveren bij de school van uw eerste voorkeur. Heeft u Obs IJplein als eerste keuze ingevuld, dan ontvangt u van de gemeente een bevestiging van inschrijving. hierna nemen wij contact met u op voor een kennismakingsafspraak. Op dit moment hebben wij, afhankelijk van de zorgbehoefte, voor alle kinderen plek op onze school.

Tot snel op IJpleinschool.

Mocht u meer informatie willen hebben over het toelatsingsbeleid in Amsterdam, kijk dan deze video:

Voorrangsscholen

Bij het kiezen van een basisschool heeft uw kind voorrang op de acht dichtstbijzijnde basisscholen. Welke scholen dat zijn, wordt bepaald door de loopafstand tussen het officiële woonadres van uw kind en de basisschool. Wanneer u op www.schoolwijzer.amsterdam.nl het woonadres én de geboortedatum van uw kind invult, ziet u of onze school voor uw kind een voorrangsschool is.  Op dit moment hebben wij, afhankelijk van de zorgbehoefte, voor alle kinderen plek op onze school.

Uitzondering

Als tijdens het kennismakingsgesprek blijkt dat uw kind speciale zorg nodig heeft, die onze school niet kan bieden, kan besloten worden uw kind niet toe te laten. In overleg met de ouders zorgt onze school dan voor een andere school die deze zorg wel kan bieden.

Meer informatie
Voor vragen over het toelatingsbeleid kunt u ook terecht bij de helpdesk van het BBO (de gezamenlijke schoolbesturen) via 020-2446345 of toelatingsbeleid@bboamsterdam.nl

Handige linkjes