Koken

Elke maandag koken de leerlingen van groep 7 of 8 voor alle leerlingen van de school een gezonde en verantwoorde, hetgeen perfect past binnen ons concept gezonde school. We weten tenslotte dat een gezonde lunch er voor zorgt dat kinderen meer energie krijgen en dat zich beter kunnen concentreren. Daarnaast leren wij ze bewuste voedingskeuzes te maken en creëren we gezamenlijk volwaardige lunchgerechten gemaakt voor en door leerlingen.  We kiezen daarbij voor vegatarische gerrechten, zodat iedereen de gerechten kan eten. Op deze website kunt u de recepten rustig nalezen.

Ze koken deze gerechten samen met een kok van Onderwijs Gezond die hun leert maaltijde te bereiden met verse ingrediënten , waardoor ze al vanaf jonge leeftijd in aanraking komen met “andere” smaken.

Op deze manier krijgen alle kinderen:

• een extra warme maaltijd
  • een gezond maaltijd, die ook lekker is
  • de behoefte om te proeven omdat groep 7 en 8 gekookt hebben