Theater

Theater, muziek, film en danseducatie helpt kinderen om zichzelf te durven tonen, ook in hun kwetsbaarheid. Maar het leert hen ook om publiek te zien en om een ander met respect en belangstelling tegemoet te treden. Vandaar dat wij onze lessen gebruiken om alle talenten van onze leerlingen naar voren te laten komen. Maar theater vergoot ook de taalkundige vaardigheden van jonge kinderen. Ze luisteren naar dialogen, liederen en geluiden waardoor ze ook hun sociale vaardigheden verbeteren. Je mag je emoties laten zien, je mag je laten gaan, want het is maar spel.

Zo staan we in ons theater stil bij lessen als:

• muziek
  • theater & drama
  • film,

maar …. sommige leerkrachten geven ook hun rekenlessen op een andere manier. Daarnaast wordt de theaterzaal frequent ingezet als een beloning vanuit onze PBS werkwijze.

Na schooltijd hebben we onze theater opengesteld voor verschillende naschoolse activiteiten, zoals circus, dans en zanglessen, die aan het einde van de workshop worden afgesloten met een voorstelling voor alle ouders.