Sportactieve school

De IJpleinschool is een sportactieve school. Het scholenprogramma Jump-in helpt Amsterdamse basisscholen om kinderen meer te laten bewegen en gezonder te eten. Er vinden veel sportieve activiteiten plaats tijdens en na schooltijd. In de gymzaal bij de school wordt 2 keer per week bewegingsonderwijs verzorgd door de vakleerkracht voor alle groepen. Hiervoor is een opbouw in het aanbod per leerjaar.

Onze school mag zich een “gezonde school” noemen, omdat wij structureel werken aan het bevorderen en verbeteren van de gezondheid van onze leerlingen. Wij hebben ook het vignet Gezonde School ontvangen. Dit is een kwaliteitskeurmerk voor scholen die werken aan het verbeteren van de gezondheid van hun leerlingen.